amyatishkin (amyatishkin) wrote,
amyatishkin
amyatishkin

Deep Freeze - ледоколы и пингвины (часть 2)

Остальные фотографии судов экспедиции, немножко техники и много пингвинов

98. Выгрузка грузов на вездеход M29C Weasel


99


100. Вертолет Sikorsky HO4S-3 - флотская версия S-55 - все американские рода войск заказывали себе этот вертолет под своим обозначением. Позже все версии обозвали "H-19 Chickasaw"


101


102. В Новой Зеландии


103. Пара HO4S-3


104


105. Танкер USS Nespelen (AOG-55)


106


107


108. На носу ледокола


109


110


111


112


113. HO4S-3


114. HO4S-3


115


116


117


118


119


120


121


122


123


124


125


126


127


128


129


130


131


132. Вездеходы "Визель".


133


134


135


136


137


138


139


140


141


142


143


144


145


146


147


148


149


150


151. Надоевшего исследователя щиплют за задницу


152. Выгрузка вездехода Tucker Sno-Cat


153


154


155


156. USS Glacier (AGB-4) и тюлень


157


158. USS Glacier (AGB-4) и пингвин


159. Самолет P2V-2N Neptune. Насколько я сумел рассмотреть, это борт №122466 "Amen!", один из двух самолетов, оборудованных по программе HighJump II для старта с ледовых аэродромов - оснащены лыжами и стартовыми ракетными ускорителями (на фюзеляже видны 4 шт белого цвета). Хотя для Deep Freeze все самолеты оснащали ускорителями.
Борт разбился[8 февраля 1956 года]8 февраля 1956 года

P2V-2N 122466 "Amen!"

Crashed while in enroute to Antarctica, Feb 8, 1956 in support of Operation Deep Freeze I.
On Feb 3, 1956, a UC-1 "Otter" crashed near mile 38 of the Army-Navy Trail. The crashed Otter and one HO4S-3 helicopter were the only aircraft at Little America V. Rear Admiral George Dufek ordered other Otters to be shipped via ship from McMurdo to Little America V. 122466 which had already returned to NAS Patuxent River, MD, was ordered back to Antarctica for the search.
In route both engines failed and it crashed in a remote jungle swamp in Venezuela. All 8 crewmembers were rescued, and the Neptune was written off as a loss.
(from: United States aircraft losses in Antarctica)

The first two P2Vs (122465 & 122466) were built for Highjump II which was to follow Operation Windlmill, but Highjump II was cancelled due to the Korean War.
The P2V-N2s were modified for polar work including skis and were to be used for photography and scientific work.

The two P2V-N2s were the same ones that were assigned to VX-6 and made the historic flight from CHCH to McMurdo during DF-I.



160


161


162. Ледокол USS Edisto (AGB-2) в порту в Новой Зеландии. СССР получил по ленд-лизу таких 3 штуки.


163


164


165


166


167


168


169


Ну и напоследок видео про операцию "Deep Freeze I" - где все самолеты летают с ракетными укорителями и иногда падают, вездеходы сучат гусеницами, ледоколы ледоколят, Мак-Мурдо строится и так далее.
Tags: in color, oliver austin, us navy, vessels, Север, воздушный флот, воздушный флот-1, море-окиян, море-окиян-1
Subscribe

Posts from This Journal “oliver austin” Tag

  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 2 comments